A World of Warcraft (röviden WOW) a Blizzard Entertainment 2004-ben megjelent számítógépes játéka. A Battle.net hálózat része. A nagy sikerű Warcraft sorozat történetét folytatja, pontosan két évvel a Warcraft III: The Frozen Throne eseményei után kapcsolódik be a történetbe.
A játék stílusa MMORPG azaz csak interneten keresztül játszható szerepjáték, melyet egyszerre akár több százan vagy ezren is játszhatnak egy online világban. A játékosoknak rendszeresen elő kell fizetni a játékra.
A World of Warcraft jelenleg 5,6 millió előfizetővel rendelkezik világszerte, ezzel világszinten a legnépszerűbb nyugati MMORPG és a Guiness világrekordot is tartja ezen cím alatt. 2008 áprilisában úgy becsülték, hogy a többjátékos játékok piacának 62%-át birtokolja.
A játékosoknak, mikor belépnek a játékba, választaniuk kell a szerverek, avagy világok (realm) közül. Egy szerveren egy előfizetésről maximum 11 karakter lehet és legfeljebb 50 karakter indítható előfizetésenként (account). A szerverek között a karakterek átvitele fizetés ellenében lehetséges, vagy karakteráthelyezési akciók keretén belül meghatározott szerverek között ingyenesen.
Az európai szerverek közül választható angol, olasz, spanyol, francia, német, portugál vagy akár orosz nyelvű is. Ez azt jelenti, hogy a játékon belüli szövegek az adott nyelven olvashatók, a játékmesterek is ezen a nyelven kommunikálnak és ez a szerver domináns beszélt nyelve.
A játék első lépése a karakter megalkotása, akit a játékos irányítani fog a játék során. Be kell állítani a karakter nevét (name), nemét (gender), faját (race), kasztját (class), és külsejét (skin). A karakter neme és külseje nem befolyásolja a karakter tulajdonságait.